Nutriție – cele mai bune reflexe pentru vacanță sau călătorii

Escapadele in strainatate, sunt minunate, dar, sunt si mai frumoase atunci cand totul se petrece fara crampe la stomac sau probleme digestive. Iata deci care sunt cele mai bune reflexe alimentare.

A de la alergeni. Toata lumea poate sa reactioneze la alergeni veniti de altundeva si sa sufere din cauza crampelor intestinale sau a diareelor. Principalii responsabili se afla in sosurile pe baza de moluste sau de glutamat monosodic, un potentiator de gust. Ai grija deci daca te stii alergic la unele substante si du cu tine peste tot medicamentele pe care le iei pentru a nu avea o supriza neplacuta.

C de la constipatie. Stresul legat de calatorie, igiena indoielnica din toalete, un regim alimentar diferit…. exista foarte multe feluri in care iti poti bloca tranzitul. Strategia de adoptat- bea un pahar de apa mare, dimineata, pe stomacul gol, consuma 2 sau 3 prune uscate sau iti poti masa stomacul 5 minute in sensul acelor de ceasornic pentru a-ti activa intestinele.

D de la decalaj orar. Cea mai buna idee- sa iti pregatesti din timp stomacul cu orele de masa de la destinatie, pentru a-ti adapta ceasul intern la un ritm nou si pentru a evita rontaitul nesanatos dintre mese. Mai ales cele dulci care pot provoca o hipoglicemie reactionala.

I de la inghetata. La fel ca si apa, gheata, inghetata, cremele glasate sau serbeturile pot sa fie contaminate cu bacterii, fara sa mai vorbim de faptul ca nu sunt stocate asa cum trebuie la punctul lor de vanzare.

M de la mirodenii. Daca unele pot ajuta digestia – ghimbirul, cardamomul sau coriandrul, altele sunt mai putin benefice atunci cand ne parfumeaza preparatele in exces- curry, ardei iute sau piper. Si atunci cand ai consumat un preparat prea picant, nu bea apa, ci lapte.

M de la medicamente. Pe langa medicamentele clasice pe care vrei sa le duci cu tine, cel mai bine ar fi sa ai cu tine un ulei esential de menta piperita, foarte bun pentru digestie, comprimate cu carbune anti-balonare, un antidiareic, un antigreata sau citrat de betaina, foarte util dupa mesele copioase.

P de la peste. Ai grija la pestele preparat in micile locuri improvizate. Chiar daca a fost pescuit in acea zi, ar putea sa fie curatat in cele mai improprii conditii si cu apa neimbuteliata. Iar uleiul folosit este cel mai adesea de o proasta calitate.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?